Jaké reklamy využít pro svůj byznys?
Vážení a milí zákazníci AirMarketing.cz s.r.o,
často mi posíláte nabídky, jež od jiných firem dostáváte, abych je zhodnotil a vyhodnotil, zda je máte využít. Tento e-mail není výtka, spíše vysvětlení a zobecnění základních faktů, nicméně SAMOZŘEJMĚ i nadále to pro Vás budu rád dělat!
Základním znakem úspěšné reklamy je to, že se vyplatí. Že díky ní vyděláte více, než jste za ní utratili. Zatímco některé formy reklamy se vyplatí v začátcích podnikání, jiné zase uplatníte v rozjetém byznyse a další se dají využívat prakticky neustále. Některé druhy reklamy a jejich efektivitu můžete jednoduše a ihned změřit a mají rychlou návratnost, zatímco u jiných se jedná o dlouhodobou investici.
1) Optimální je vždy samozřejmě nějaký marketingový mix!
Jako investor, který chce participovat na vývoji kapitálových trhů, se nedoporučuje vložit všechny zlatá vejce do jednoho košíku a i Vy diverzifikujte. Jiná je strategie u začínajících webových stránek či eshopu, které mají přivádět konverze a jiný je mix u zaběhnutého webu s historií. Internet má tu výhodu, že jakákoliv investice se s odstupem času dá změřit a vyhodnotit. Nikdy nejsem schopný Vám říci dopředu, zda se Vám to či ono vyplatí či nikoliv (nejsem věštec),jsou pouze indície, které k rozhodnutí směřují, ale následně ANO, protože všem svým zákazníkům vkládám na stránky Google Analytics a Eshopům E-Commerce.
2) PPC kampaně a zbožové vyhledávače
PPC ve spolupráci se zbožovými vyhledávači za Vás udělají tu největší práci,pokud máte rozjíždějící business, hlavně eshop. V podstatě nastartují business IHNED, což je obrovská výhoda, obzvlášť nyní, v době Vánočních nákupů. Nevýhoda je, že jsou o něco dražší než standardní SEO a nesmí dojít k výpadku Vašich finančních prostředků pro Google.cz a Seznam.cz.
3) Remarketing
Jde ruku v ruce s PPC, nabízí Seznam.cz i Google.cz, nově i Facebook a je to pravé přimět zákazníka či návštěvníka k opětovnému návratu na Váš web. Doporučujeme mít dlouhodobě nastavené kampaně (grafické i textové). Vyplatí se novým i zaběhnutým webům, nejenom eshopům!
4) SEO
Žádný web ani miniweb se bez SEO neobjede! Investujte do něj cca 2/3 budgetu, který investujete do reklamy. A nikdy se nenechejte zmást firmami (včetně mě – smile), protože platí: I nějakou dobu po uzavření investice do SEO se pozice a longtailové výrazy na dané klíčové slova nemění!! Jedná se o dlouhodobý dopad, který ale také dlouhou dobu trvá, než vznikne a bude zajímavé! Nezaměřujte se pouze na jedno až 5 klíčových slov a první stranu, protože stovky klíčových slov s malou návštěvností pro Vás udělají větší užitek..
5) Sociální sítě
Popularita sociálních sítí neustále roste, pracujte s nimi, i když nemusí ihned přinášet nový byznys, jedná se o budování brandu, značky Vašeho dobrého jména a sociální sítě umožňuje propojit Vás s lidmi, kteří v budoucnu budou třeba potřebovat využít nabídky Vaší firmy.Pokud máte pocit, že společně řešíme jenom část z těchto nástrojů digitálního marketingu, neváhejte se na mě kdykoliv obrátit, protože business pro Vás jsou i peníze pro nás – smile..